Kell weblap a cégemnek?
Ez az első kérdés, ami
felmerül az emberben, ha az internetet böngészi és a saját cégére gondol.A
válasz szinte kivétel nélkül: Igen.
De miért is kell weblap egy cégnek?
A
Weblap elsősorban információt szolgáltat, így azt kell tisztázni, hogy milyen
információ kerüljön fel a cég lapjára.
Fontos kérdés, hogy mennyi pénzt
szeretne ráfordítani egy weblapra.Sajnos a weblap készítők részéről mindkét
véglet megtalálható a piacon.
Milyen weblap kell
cégemnek?
Ezt a legnehezebb eldönteni és ebből szoktak a
készítők a legtöbb hasznot húzni, mert a megrendelő nem tudja, hogy mit szeretne
és nem szándékozik heteket tölteni azzal, hogy átnézi az összes erről szóló
anyagot.Mindent a nyakára sóznak az embernek.Sajnos ez az igazság, még az online
marketing szakemberek egy része is így viselkedik, de miért? Általában az ő
tanácsát fogadják meg a cégek így minél "nagyobb weblapot" sikerül "eladnia"
annál nagyobb részt kap a profitból.Ezzel csak az a baj, hogy a megrendelő
rovására megy, ami nem feltétlenül pénzben jelentkezik.A következő probléma, ha
a "tanácsadó" nem ismeri sem a weblapot amit elad, sem a céget aki megveszi.
Joggal kérdezhetné az ember, hogy akkor minek van? Ma már szinte mindenki lehet
online marketing tanácsadó aki 1 évnél hosszabb ideig nézegette a netet, de nem
sokan tudják mi szükséges ahhoz, hogy valaki elmondhassa magáról ismeri az
online marketing minden részletét. Mi 10 éve foglalkozunk nap, mint nap az
internet világával, de azonnal mi sem tudunk választ adni egy cégnek arra, hogy
mire van szüksége.
Majd a "Pisti az egyetemista"
megcsinálja olcsón!
Ez a téma visszatérő így pár
címszó:
- Olcsó: igen addig olcsó amíg az illető elérhető és csak
bulizásra kell neki egy kis zsebpénz. Nincs könyvelő, adó stb...
-
Megbízható: aki próbált már valami változtatást kérni vizsgaidőszakban az tudja
mennyire megbízható az akinek elsődlegesen a tanulmányai a fontosak. (És ez így
van rendjén mivel neki az jövője függ attól, hogy lesz-e
diplomája).
- Csak ezt-azt kéne javítani benne: néhány kivételtől
eltekintve az ilyen munkákat gyorsan összecsapják és minden olyasmit kihagynak
belőle ami a későbbi fejlesztéshez kell. Így amikor javítani kell rajta és az
illető már nem vállalja jön a nagy felismerés, hogy többe kerül a javítás, mint
egy új honlap.
Garantáltan első lesz a Google-ben (na
persze...)!
Akik ezzel kezdik azt a céget jobb sürgősen
elkerülni! Mondjuk ezt úgy, hogy van pár ügyfelünk akik bizonyos számukra
fontos kifejezésekre valóban elsők a google-ben sőt olyanokat előznek meg
akiknek a költségvetése nagyságrendekkel több, mint ügyfelünknek.
Ha
egy ilyen "keresőoptimalizáló" céget megkeres naponta 10 érdeklődő és
van mondjuk 5 autókereskedéssel foglalkozó ügyfele, hogy lehetne mind az 5 első?
Arról nem is beszélve, hogy még a google sem tud biztos receptet arra,
hogyan lehet valaki első a keresőjükben. És ezt garantálni?
Amit tehetünk,
hogy úgy építjük fel a weblapot, hogy megfeleljen mindennek amit a modern
weblapoktól el lehet várni és segítünk abban, hogyan népszerűsítse.
Az
eredmény pedig ott olvasható a referenciáink
között, de fontos hangsúlyozni, hogy csak azok az ügyfeleink értek el ezen a
területen sikert akik maguk is hozzájárultak.
Weblap
karbantartása
A Weblap karbantartása nem könnyű feladat.Már az
elején lehet nagyot hibázni amikor a weblap elkészítéséről döntünk.
Szinte
minden weblapkészítő cég azt ígéri, hogy könnyen, gyorsan szaktudás nélkül lehet
karbantartani az általuk készített weblapot, de az esetek nagy többségében ez
nem igaz.
Összeszedtük azokat a problémákat, amik felmerülhetnek.
Ezek
sajnos inkább utólag jelentkeznek, amikor már tényleg használjuk a weblapot.
"Olyan, mint a Word"
Első hallásra jónak
tűnik. A Word-öt sokan tudják kezelni, akárki karban tudja tartani a
weblapot és még tanítgatni sem kell.
Sok ilyen szoftvert próbáltunk, de
igazán csak azoknak tudnánk ajánlani akiknek 5-10 oldaluk van és azokat
szeretnék karbantartani.
A tévhittel ellentétben jó weblapot nem lehet
Word-ből másolni vágólapon keresztül.
Egy igazán jó weblapban nincsenek 1
megabyte-os képek illetve maga a weblap sem 3-400 Kb.
A "Word"-ös
felületekhez is kell tanulni, hogy ki lehessen alakítani a weblapot különben egy
nehezen letölthető össze-vissza weblapunk lesz.
Termékek karbantartása (30 termék
alatt)
Ha maximum 30 terméke van egy cégnek, akkor célszerű
egy-egy sablont készíteni és azokat feltölteni az internetre, felesleges
bonyulult adatbázisokat építeni és erre pénzt pazarolni.
Sok cég foglalkozik
ilyen jellegű weblap építéssel bár az árak elég
változóak.
Webáruházak
Webáruházat nem azért nyit
egy cég, hogy ott heti 5-6 megrendelés beessen. Erre elég egy katalógus jó
kommunikációval.
Ha valóban profitot termelő webáruházat szeretne nyitni
ahhoz megfelelő háttérre is szükség van. Hozzá kell illeszteni a meglévő
informatikai rendszeréhez. Ehhez a webfejlesztő cégnek ismerni kell az ilyen
rendszereket, nem csak informatika, de ügyvitel szervezés terén is. Ez már
komolyabb feladat, mint egy egyszerű sablonból összerakni egy weblapot,
webáruházat. Szaktudás és tapasztalat szükséges hozzá.
Egy cégnek a
webáruházban a legtöbb munkát a termékek feltöltése, karbantartása és a
megrendelések kiszolgálása jelenti. Olcsón is lehet webáruházat készíteni, de az
üzemeltetésnél sokat lehet veszíteni rajta, ha egy alkalmazottnak csak ezzel
kell foglalkoznia.
Az INTERNET NEM TV
A
televíziós reklámnál szokták mondani marketing szakemberek, hogy egy reklám nem
reklám.Sokszor kell megismételni, hogy az emberek megjegyezzék stb...
Az
internet NEM tv.Itt a legtöbb esetben keresnek valamit az emberek és az "nyer"
akit előbb megtalálnak illetve aki mutat is nekik valamit.
Az első részre
való, hogy a keresőkben nagyobb portálokon megjelenjünk, de ez önmagában nem
elég.Ha eljutnak weblapunkra akkor ott mutatni is kell nekik valamit és nem a
szép csillogó designre kíváncsiak azok az emberek akik termékeket,
szolgáltatásokat keresnek, hanem a termékre és a termékről a lehető legtöbb
információra.
Az INTERNETen MINDENKI EGYENLŐ!
Egy
televíziós reklám sokba kerül és a jó hatékonyság érdekében sokszor le kell
mennie egy-egy spotnak. Így az a cég nyer abban a versenyben akinek több pénze
van.
Az interneten mindenki egyenlő, vagyis, nem szükséges milliókat
beruházni ahhoz, hogy a nagy konkurenciákkal egyenlően jelenjünk meg. A legtöbb
weblapkészítő a megrendelő pénzügyeihez igazítja árait, magyarul akinek sok
pénze van, azoktól sokat akarnak lehúzni, akinek kevés van, ott megelégednek
kevéssel is...
Így, ha azt halljuk, hogy egy nagy konkurencia bevezetett egy
milliós honlapot ne higgyük, hogy nekünk nem lehet olyan.
Ha fentieket elolvasva további kérdése van keressen minket
valamelyik elérhetőségünkön.